new-Deal

new-Deal ΕΠΙΛΟΓΕΣ

ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΗ...

Πολιτική
Δευτέρα, 21 Μάιος 2012

Στελέχη που δεν τα προσέχαμε επί σειρά ετών, βρίσκονται σήμερα στην πρώτη γραμμή της...


Περισσότερα...

ΜΠΡΑ ΝΤΕ ΦΕΡ ΓΙΑ ΛΙΤΟΤΗΤΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΥΡΩ.

Οικονομία
Κυριακή, 20 Μάιος 2012

Ένα ιδιότυπο οικονομικό και πολιτικό θρίλερ βρίσκεται σε εξέλιξη, στη σκιά τόσο των όσων...


Περισσότερα...

"ΠΑΓΟ" ΣΤΗ ΣΚΛΗΡΗ ΛΙΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΡΚΕΛ ΒΑΖΟΥΝ ΟΙ G8

Οικονομία
Κυριακή, 20 Μάιος 2012
Ξεπερνούν τις εμμονές των Γερμανών για σκληρή λιτότητα διαρκείας και θέτουν έστω και δειλά επί...
Περισσότερα...

DER SPIEGEL: Ο ΣΟΪΜΠΛΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ

Πολιτική
Κυριακή, 20 Μάιος 2012

Αυτός ο μέγας “ευρωπαϊστής”, ο πρόσφατα βραβευθείς με το βραβείο Καρλομάγνος, το σκέφτηκε και...


Περισσότερα...

ΔΗΜΟΣΚΟΠΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ : 2 ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΩΤΙΑ ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ 2 ΜΕ ΠΡΩΤΙΑ Ν.Δ

Πολιτική
Σάββατο, 19 Μάιος 2012

Μία «καυτή» προεκλογική περίοδο και ένα εκλογικό αποτέλεσμα που θα κριθεί την ύστατη στιγμή...


Περισσότερα...

τελευταία ΝΕΑ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ : NEWSROOM
Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

24
Aug
ΤΑ ΣΩΣΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΡΙΧΝΟΥΝ ΤΗΝ "ΚΑΚΗ" ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ PDF Εκτύπωση E-mail
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ - στην υγειά μας

δείξε το

 Οι ειδικοί στη διατροφή ξέρουν εδώ και χρόνια ότι τρόφιμα όπως η βρώμη, τα καρύδια και η σόγια, μπορούν να μειώσουν τα ολικά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.
Τώρα, μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως μια διατροφή πλούσια σε τέτοια τρόφιμα, μπορεί να ελαττώσει σημαντικά την «κακή» χοληστερόλη – την επικίνδυνη μορφή της, που υπονομεύει την καρδιαγγειακή υγεία.

 


Ο δρ Ντέιβιντ Τζένκινς από το Νοσοκομείο St. Michael's και το Πανεπιστήμιο του Τορόντο, και οι συνεργάτες του, επιστράτευσαν 345 Καναδούς άντρες και γυναίκες, με υψηλή ολική χοληστερόλη.
Όλοι τους είχαν επίσης κατά την έναρξη της μελέτης υψηλή «κακή» (LDL) χοληστερόλη – η μέση τιμή της ήταν 170 mg/dL.
Οι εθελοντές ακολούθησαν μια καρδιοπροστατευτική διατροφή, με λίγα κορεσμένα λίπη (βούτυρο, κρέας, προϊόντα κρέατος, πλήρη γαλακτοκομικά) και πολλά φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως.


Οι μισοί από αυτούς ακολούθησαν τη διατροφή αυτή έως το τέλος της μελέτης (ομάδα ελέγχου), ενώ οι υπόλοιποι πρόσθεσαν στο διαιτολόγιό τους τρόφιμα που τεκμηριωμένα ρίχνουν τη χοληστερόλη: σόγια και προϊόντα σόγιας, καρύδια, μαργαρίνη εμπλουτισμένη με φυτικές στερόλες και τρόφιμα πλούσια σε διαλυτές (ή ιξώδεις) φυτικές ίνες.


Οι εθελοντές, λ.χ., που προσλάμβαναν καθημερινά 2.000 θερμίδες, διάλεγαν ένα από τα τέσσερα «σχήματα» που ακολουθούν:
* Μία χούφτα καρύδια την ημέρα
* Δύο κουταλάκια του καφέ μαργαρίνη εμπλουτισμένη με στερόλες
* Δύο μερίδες προϊόντα σόγιας την ημέρα (όπως ένα ποτήρι γάλα σόγιας και ένα μπέργκερ σόγιας)
* Δύο μερίδες τρόφιμα πλούσια σε διαλυτές ίνες την ημέρα (όπως πίτουρο βρώμης, φακές, φασόλια, δημητριακά εμπλουτισμένα με psyllium, κριθάρι και λαχανικά όπως η μελιτζάνα).


Τα ευρήματα


Όπως αναφέρουν οι ερευνητές στην «Επιθεώρηση της Αμερικανικής Ιατρικής Εταιρείας» (JAMA), έπειτα από 24 εβδομάδες οι εθελοντές της ομάδας ελέγχου παρουσίασαν μείωση της «κακής» (LDL) χοληστερόλης τους κατά 3% κατά μέσον όρο - ή 8 mg/dL.
Οι υπόλοιποι, όμως, παρουσίασαν μείωση κατά σχεδόν 14% ή 26 mg/dL κατά μέσον όρο – και αρκετοί από αυτούς είδαν την LDL τους να φτάνει σχεδόν στα φυσιολογικά επίπεδα.


«Δώσαμε στους εθελοντές μας τρόφιμα που υπάρχουν σε όλα τα σούπερ μάρκετ και απέδωσαν», δήλωσε ο δρ Τζένκινς. «Εάν εμπλουτιστεί ένα καλό διαιτολόγιο με τέτοια τρόφιμα, επιτυγχάνεται σημαντική μείωση στην LDLχοληστερόλη».
Το 15% της χοληστερόλης που κυκλοφορεί στο αίμα μας προέρχεται από τη διατροφή μας, ενώ το υπόλοιπο 85% καθορίζεται από τα γονίδιά μας, σύμφωνα με την δρα Τζίνα Λούντμπεργκ, εκπρόσωπο της Αμερικανικής Εταιρείας Καρδιάς (ΑΗΑ).
Τα επίπεδα της LDL


Σύμφωνα με την ΑΗΑ, τα επίπεδα της LDL ταξινομούνται ως εξής:
Κάτω από 100 mg/dL = Ιδανικά
100-129 mg/dL = Φυσιολογικά
130-159 mg/dL = Οριακά υψηλά
160-189 mg/dL = Υψηλά
190 mg/dL και πάνω = Πολύ υψηλά

 

Σχόλια (0)add
πείτε μας τη γνώμη σας
μικρότερο | μεγαλύτερο

security image
Πληκτρολόγησε τους εμφανιζόμενους χαρακτήρες


busy